Dra. Luisa Morales López del Castillo
Descarregar PdfProfessora associada
Àrea de coneixement: Música
Unitat Departamental d'Història de l'Art
Despatx 3.58
Plaça de Víctor Siurana, 1
25003 LLEIDA (Segrià)
Telèfon: 973 70 31 93
Correu electrònic: luisa.morales@udl.cat
Tutories: concertar cita per correu electrònic
Docència
Història de la Música (UDL-UOC)
Línies de recerca
- Performance Practice estudis (música, dança i teatre)
- Música espanyola per a teclat
- Women’s and Gender Studies
- Música i societat al segle XVIII
Publicacions recents
Llibres:
- (2017): editora i autora; M. Latcham, New Perspectives on the keyboard works of Antonio Soler, Barcelona: FIMTE. ISBN 978-84-617-4394-0
Capítols de llibres:
- (2018): “European contexts: France, Italy, Spain”, The Cambridge Haydn Encyclopedia, Sarah Day-O’Conell and Caryl Clark (eds.), Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781316422847
- (2016): “Fuentes de la Sonata R.121”, a New Perspectives on the keyboard works of Antonio Soler, a Luisa Morales; Michael Latcham (eds.), 163-176. Barcelona: FIMTE (Studies on Spanish Keyboard Music, 5)
- (2016): “The Musical context of Antoni Soler as escolà in Montserrat”, a New Perspectives on the keyboard works of Antonio Soler, Luisa Morales; Michael Latcham (eds.), xxix-xxxvi. Almería: FIMTE, 2016 (Studies on Spanish Keyboard Music, 5)
- (2016): “Understanding Domenico Scarlatti’s ‘Spanish Style’. A new perspective from contemporary practices in Madrid’s theatre”. a The Early Keyboard Sonata in Italy and Beyond, Rohan H. Stewart-MacDonald (ed.), 297-322. Turnhout: Brepols, 2016. (Studies on Italian Music History, 10). ISBN 978-2-503-56801-0
- (2014): “Diego Fernández Caparrós”, a Grove Dictionary of Musical Instruments, 2nd edition, Laurence Libin (ed.), Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0199743391.!!Retrieved 13 Nov. 2018, from! http://www.oxfordreference.com.ezp.lib.unimelb.edu.au/view/10.1093/acref/9780199743391.001.0 001/acref-9780199743391-e-2344.
Articles a revistes:
- (2019): “Domenico Scarlatti, Enrique Granados y el clave: la recuperación de los sonidos históricos en Barcelona (1880-1900)”, Revista de Musicología, XLII 1, 131-152.
Divulgació: Assaigs
- (2016): Beethoven y Schubert al fortepiano. Notas al ciclo de conciertos. Fundación Juan March. ISSN 1989-6549
Produccions musicals CDs (solista)
-(2019) Primera gravació mundial dedicada al instrument històric Giovanni Ferrini (1746)
Currículum vitae
Ès intèrpret d’instruments històrics de teclat i musicóloga. A la seva investigació i docencia incorpora les perspectives de ‘performance studies’ al discurs musicològic. Promotora particularment de la recuperació i difusió del repertori per a teclat dels segles XVIII i XIX amb l’inclusió de pràctiques històriques del teatre i la dansa. És directora i fundadora de FIMTE (www.fimte.org) i directora de la col.lecció “Studies on Spanish Keyboard Music” (Edicions FIMTE-LEAL). Contribueix regularment amb les editorials Oxford University Press (Grove’s Dictionary of Musical Instruments) i Cambridge University Press (The New Haydn Encyclopedia) i ha sigut reviewer de la serie Currents in Latin American and Iberian Music (Oxford University Press). Ha dirigit projectes internacionals d’innovació docent i transferència, entre altres, 1st Global Scarlatti Marathon (2007), C@bezon500 (2010) i la 1st Granados Global Marathon (2017). Ha cursat estudis de musicologia a la Universitat de Melbourne, de Clavicèmbal a Amsterdam (Ton Koopman, Sweelinck Conservatorium), Paris (Rafael Puyana i Laurence Boulay), Barcelona (Isabel Rocha), i de Piano (Pere Vallribera, Conservatori del Liceu, Àngel Soler CEM) així com de Gestió Cultural (UOC). Ha impartit clases d’història de la música a l’universitat de Melbourne (2017). Autora de nombroses publicacions i gravacions, ès conferenciant i concertista convidada per prestigioses universitats d’arreu el món. ORCID: 0000-0002-4941-0540